d’Huez (Climbing)2018-07-02T15:31:03+00:00

d’Huez (Climbing)

Makkelijker klimmen

Wie heeft het niet meegemaakt. Je komt eindelijk boven op die prachtige klim, maar het ging alles behalve gemakkelijk. Pijn in de benen van het zuur, je hebt veel te lang in het rood moeten rijden om boven te komen. Dat hoort bij klimmen toch? Nee, goed klimmen kan je leren. Met de juiste training kan je de pijn langer uitstellen en leren doceren. Want zeg nu eerlijk, welke fietser wil er nu niet liever gemakkelijk die monumentale klim oprijden?

Resultaat

  • Beter onder je omslagpunt (FTP) rijden

  • Gewend aan lager beentempo

  • Betere pedaaltechniek

  • Bewust van je klimvermogen (w/kg)

Voor wie?
Voor fietsers die de bergen in willen, zich voorbereiden op een Gran Fondo, Alpe d’Huez, Marmotte, Stelvio, The Ride, Giro di Kika, Tour du ALS etc. of iets kleiner werk (Amstel Gold Race, Klimclassic, Vogezen, Ardennen).
Voor beginners en gevorderden.

Programma van opeenvolgende trainingen gedurende de winter. Dit programma loopt van januari t/m juni.

Elke losse training duurt 90 minuten, inclusief warming up en cooling down.

Van oktober tot maart van 20:30 – 22:00

In de trainingen besteden wij aandacht aan zowel de technische als de fysiologische kant van klimmen op de fiets. We beginnen elke training met een warming up. Gedurende de training komen aan bod:

  • Vermogen/gewicht (Watt/KG).
  • Pedaal techniek analyse en begeleiding in het verbeteren.
  • Linker- en rechterbeen krachtmeting.
  • Staand en zittend klimmen.
  • Jouw persoonlijke zones in vermogen en hartslag.
  • Fietsen in lagere cadans Zone 3/4/5 beklimmingen incl. rust elementen.

Tijdens de training kunnen wij gebruik maken van virtuele klimroutes. Deze projecteren wij op een groot videoscherm. De weerstand op jouw Wattbike passen we aan bij de stijgingspercentage van de video. Een ideale simulatie voor het echte werk buiten.

Gedurende de winterperiode zijn er op diverse momenten performance test mogelijkheden. Logischerwijs begin je met een nul-meting. Elk trainingsblok sluit je idealiter af met een nieuwe meting. Zo monitor jouw progressie. Daarnaast bieden wij ook nog veel uitgebreidere en gecertificeerde inspanningstests afgestemd op de behoefte van elke sporter. Denk aan een VO2Max, VO2Max + lactaat, Wingate, Submax test of een Power Profile Test.

Met de verkregen data wordt de persoonlijke fitheid besproken, behoeften en trainingszones aangepast. Zo behoudt de wielrenner en trainer het overzicht over de verbeterde fysieke gesteldheid. Professionele trainingen om op een verantwoorde manier naar de persoonlijke doel toe te werken.

Trainer
Deze trainingen en standaard tests worden verzorgd door Heleen, Wim. De uitgebreidere inspanningstests door Diane.

Boek deze training
Boek deze training