HIIT 2017-10-07T21:58:16+00:00

High Intensity Interval Training

Hogere snelheid en meer koershardheid

Train High Intensity Interval Training (HIIT), ook wel HIIE of Sprint Interval Training (SIT) genoemd. HIIT is een concept waar men op korte hoge intensiteit (VO2-max of Anaerobe) traint, gevolgd door een betrekkelijke korte rust. Herhaaldelijk gericht om bij uitputting net even iets langer door te kunnen gaan. Een interval vorm met een cardiovasculaire trainingsstrategie.

Resultaat

  • Meer peak power

  • Beter bestand tegen piekbelasting

  • Sneller herstel

Voor een renner die een aanvullende training zoekt om gericht toe te werken naar de eerste wedstrijden.

De trainingscyclus bestaat uit een 6 trainingen, waarbij persoonlijke aandachtspunten worden benadrukt en getraind. Cadans, versnellen, volhardheid. Specifieke testen en bepalen van je FTP en FTHR  komen aanbod.  Vermogen zones worden tezamen met de hartslagzones gekoppeld conform de in- en output principe.

De trainingen staan niet op zichzelf. Door de intensiteit wordt een goede getraind- en gezondheid vereist. Iets wat zeker meegenomen moeten worden in de algemene voorbereiding. Balans arbeid/ rust verhouding zal gewaarborgd moeten worden om tot een optimaal resultaat te komen.

Dit zijn losse trainingen. Deze duren maximaal 90 minuten, inclusief warming up en cooling down.
Vanaf september t/m oktober van 19:00 – 20:30

Losstaande trainingen, korte VO2max of anaerobe intervallen met een hoge intensiteit, afgewisseld door relatieve korte rust tussen de intensieve herhalingen en lange rust tussen de series.

Gedurende de winterperiode zijn er op diverse momenten performance test mogelijkheden. Logischerwijs begin je met een nul-meting. Elk trainingsblok sluit je idealiter af met een nieuwe meting. Zo monitor jouw progressie. Daarnaast bieden wij ook nog veel uitgebreidere en gecertificeerde inspanningstests afgestemd op de behoefte van elke sporter. Denk aan een VO2Max + lactaat, Wingate, Submax test of een Power Profile Test.

Met de verkregen data wordt de persoonlijke fitheid besproken, behoeften en trainingszones aangepast. Zo behoudt de wielrenner en trainer het overzicht over de verbeterde fysieke gesteldheid. Professionele trainingen om op een verantwoorde manier naar de persoonlijke doel toe te werken.

Trainer
Deze trainingen en standaard tests worden verzorgd door Heleen, Wim. De uitgebreidere inspanningstests door Diane.

Boek deze training
Boek deze training