Performance2018-07-02T15:08:36+00:00

Performance

Sneller en efficiënter fietsen

Iedereen kent dat. Die toertocht is net een aantal kilometers te lang. Die Gran Fondo, Alpe d’huzes, Les Trois Ballons, de Marmotte. Aansluiting met je fietsgroep, mee sprinten met koersen. Het lijkt zonder structurele training net te hoog gegrepen. Maar, toch is het mogelijk. Want de basis voor elke fietsprestatie, criterium, koers of cyclocross legt je in de winter met deze Performance Training van Pro Indoorcycling.

Resultaat

  • Sneller herstel

  • Meer kracht, snelheid en uithoudingsvermogen

  • Betere fietstechniek

  • Hogere Functional Treshold Power (FTP)

  • Gemotiveerd, langere ritten, meer plezier met een fit voorseizoen

Voor elke fanatieke en recreatieve fietser, liefst met een specifiek doel. Denk aan een Gran Fondo, toertocht, criterium, klassieker, koers, mountainbiketrail, cyclocross of strandrace.

Programma van opeenvolgende trainingen gedurende de winter. Dus je zet elke week een stap in jouw trainingsopbouw. Dit programma loopt van oktober t/m maart. Zo wordt dezelfde training (in de trainingsopbouw) op een aantal dagen en tijdstippen in de week gegeven. Je kunt dus afhankelijk van je eigen agenda de training op (bijna) elke dag van de week inboeken. Zo kunt je dus gemakkelijk af en toe een andere dag kiezen en zo een gestructureerde opbouw realiseren.

Elke training duurt 90 minuten, inclusief infietsen en cooling down.

Deze training wordt gehouden op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag.

In grote lijnen beginnen we met herstel van afgelopen seizoen. Daarna volgt trapsgewijs een aantal bouwblokken. De trainingen bouwen we gaandeweg op in intensiteit.

  1. Basis fase
    Alles begint met de basis. Leer of verbeter de primaire fietsvaardigheden terwijl je kracht en duurzaamheid opbouwt. Een sterke start voor de opbouw trainingsfase.
  2. Opbouwfase
    Hierin verhogen we de trainingsintensiteit richting specifieke doelen. Uw persoonlijke FTP (Functional Treshold Power) en VO2Max wordt verbeterd door middel van korte, langere en mix trainingen op vermogen.
  3. Specifieke fase
    In deze fase werken we samen toe naar een peak performance. De trainingen worden gerichter verfijnt naar een persoonlijk gekozen discipline of

Tijdens de trainingen besteden de trainers aandacht aan de technische kant van fietsen. Denk daarbij aan jouw pedaaltechniek, fietshouding, de stand van je knieën.

Gedurende de winterperiode zijn er op diverse momenten performance test mogelijkheden. Logischerwijs begin je met een nul-meting. Elk trainingsblok sluit je idealiter af met een nieuwe meting. Zo monitor jouw progressie. Daarnaast bieden wij ook nog veel uitgebreidere en gecertificeerde inspanningstests afgestemd op de behoefte van elke sporter. Denk aan een VO2Max + lactaat, Wingate, Submax test of een Power Profile Test.

Met de verkregen data wordt de persoonlijke fitheid besproken, behoeften en trainingszones aangepast. Zo behoudt de wielrenner en trainer het overzicht over de verbeterde fysieke gesteldheid. Professionele trainingen om op een verantwoorde manier naar de persoonlijke doel toe te werken.

Trainer
Deze trainingen en standaard tests worden verzorgd door Heleen, Wim. De uitgebreidere inspanningstests door Diane.

Boek deze training
Boek deze training