Powercycling2018-07-02T15:15:47+00:00

Powercycling

Fit het voorjaar in

Voor veel fietsers is het voorjaar een crime. Je mist de benen van vorige zomer. De lucht lijkt meer weerstand te bieden. Het asfalt bolt niet lekker. Niet prettig toch? Je voorjaarsstart kan zoveel lekkerder als je in de winter je fietsconditie op peil weet te houden. Bovendien een mooie basis voor langere tochten of voorjaarsklassiekers.

Resultaat

  • In de wintermaanden fit blijven

  • Fiets efficiënter door een betere techniek

  • Buiten het seizoen een goede krachtopbouw

Dit is een training die heel geschikt is voor fietsers die eens willen proeven aan een indoor wintertraining.

Programma van opeenvolgende trainingen gedurende de winter. Dus Powercycling is een verkorte versie van de Allround training. Vind je 90 minuten te lang, dan is deze 60 minuten sessie iets voor jou. Je traint individueel, maar wel in de groep.

Deze training duurt 60 minuten. Dit programma loopt van oktober tot april op dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag.

In grote lijnen beginnen we met herstel van afgelopen seizoen. Daarna volgt trapsgewijs een aantal bouwblokken. Na het herstel volgen interval trainingsblokken om de verschillende onderdelen van je fietsfitheid te trainen. Onderdelen die je mag verwachten zijn:

  • Cadans- rijden op souplesse (hoog) of kracht (laag)
  • Hartfrequentie – leren herkennen van verschillende zones. Wij hanteren er 6, met elk hun eigen kenmerken en effecten op je energiehuishouding.
  • Vermogen – Trainen in slimme combinatie van duren en pieken
  • Kracht – Trainen in slimme combinatie van power en herstel
  • Snelheid – Trainen van tempowisselingen

Een aantal van deze bouwelementen kunnen worden gecombineerd in een trainingsblok. Elke week is een stap in de trainingsopbouw. Je kunt afhankelijk van je eigen agenda de training op (bijna) elke dag van de week inboeken. Af en toe een training missen mogelijk.

Tijdens de trainingen besteden de trainers ook aandacht aan de technische kant van fietsen. Denk daarbij aan jouw pedaalslag, fiets positie, de stand van je knieën, het afvegen van voeten en meer.

Gedurende de winterperiode zijn er op diverse momenten performance test mogelijkheden. Logischerwijs begin je met een nul-meting. Elk trainingsblok sluit je idealiter af met een nieuwe meting. Zo monitor jouw progressie. Daarnaast bieden wij ook nog veel uitgebreidere en gecertificeerde inspanningstests afgestemd op de behoefte van elke sporter. Denk aan een VO2Max + lactaat, Wingate, Submax test of een Power Profile Test.

Met de verkregen data wordt de persoonlijke fitheid besproken, behoeften en trainingszones aangepast. Zo behoudt de wielrenner en trainer het overzicht over de verbeterde fysieke gesteldheid. Professionele trainingen om op een verantwoorde manier naar de persoonlijke doel toe te werken.

Trainer
Deze trainingen en standaard tests worden verzorgd door Heleen, Wim. De uitgebreidere inspanningstests door Diane.

Boek deze training
Boek deze training