Tri Endurance 2017-10-06T11:15:11+00:00

Tri Endurance

Meer duurvermogen

Tijdrijders en triatleten weten het: het tijdrijden en de triatlon zijn dé ultieme test van zowel kracht als uithoudingsvermogen. Dat vraagt om een unieke vorm van voorbereiding. Als tijdrijder wil jij langdurig kunnen balanceren rond jouw Functionele Treshold Power (FTP) of Functionele Treshold Hartrate (FTHR). En ben je triatleet, dan zoek je naar het vermogen om jouw concurrenten in drie afzonderlijke disciplines te snel af te zijn.

Resultaat

  • Verhoging FTP

  • Bewuster rijden rond jouw FTP en FTHR

  • Meer kracht en uithoudingsvermogen

  • Efficiëntere fietstechniek en daardoor ook betere loper

Voor triatleten, tijdrijders en voor elke fietser die zijn FTP wil verhogen. Beginners en gevorderden, voor iedere afstand.

Programma van opeenvolgende trainingen gedurende de winter. Dit programma loopt van oktober t/m april. Elke week is een stap in de trainingsopbouw. Je kunt afhankelijk van je eigen agenda de training op (bijna) elke dag van de week inboeken. Je kunt af en toe een training missen.

Elke losse training duurt 90 minuten, inclusief infietsen en cooling down.

De Tri Endurance training wordt gehouden op vrijdag avonden van 19:30 – 21:00

In grote lijnen beginnen we met herstel van afgelopen seizoen. Daarna volgt trapsgewijs een aantal bouwblokken. De trainingen bouwen we gaandeweg op in intensiteit.

  1. Basis fase
    Alles begint met de basis. Leer of verbeter de primaire fietsvaardigheden terwijl kracht en duurzaamheid wordt opgebouwd.
  2. Opbouwfase
    Hierin verhogen we de trainingsintensiteit richting specifieke doelen. Jouw persoonlijke FTP wordt verbeterd door middel van van korte, langere en mix trainingen op vermogen.
  3. Specifieke fase
    Je werkt toe naar een peak performance. De trainingen worden gericht en verfijnt naar een persoonlijk gekozen discipline of doel.

Tijdens de trainingen besteden de trainers aandacht aan de technische kant van fietsen. Denk daarbij aan jouw pedaalslag, jouw fietshouding, de stand van je knieën, het afvegen van voeten en meer.

Eens in de zoveel weken testen wij de progressie met een FTP check/test of ramptest.

Gedurende de winterperiode zijn er op diverse momenten performance test mogelijkheden. Logischerwijs begin je met een nul-meting. Elk trainingsblok sluit je idealiter af met een nieuwe meting. Zo monitor jouw progressie. Daarnaast bieden wij ook nog veel uitgebreidere en gecertificeerde inspanningstests afgestemd op de behoefte van elke sporter. Denk aan een VO2Max + lactaat, Wingate, Submax test of een Power Profile Test.

Met de verkregen data wordt de persoonlijke fitheid besproken, behoeften en trainingszones aangepast. Zo behoudt de wielrenner en trainer het overzicht over de verbeterde fysieke gesteldheid. Professionele trainingen om op een verantwoorde manier naar de persoonlijke doel toe te werken.

Trainer
Deze trainingen en standaard tests worden verzorgd door Heleen, Wim. De uitgebreidere inspanningstests door Diane.

Boek deze training
Boek deze training